Dlaczego model biznesowy oparty na subskrypcji jest skuteczny?
Modele biznesowe oparte na subskrypcji są jednymi z najciekawszych i najbardziej dochodowych w gospodarce cyfrowej. Chociaż nie muszą one ograniczać się do firm cyfrowych, z pewnością są bardzo dobrze przystosowane do handlu elektronicznego. Z tego powodu dziś wyjaśnimy, jak można zacząć sprzedawać zarówno produkty, jak i usługi w formie subskrypcji.
Dlaczego sprzedaż usług i produktów w formie subskrypcji jest interesująca?
Modele subskrypcyjne oznaczają regularność interakcji handlowych, które gwarantują stabilny dochód dla firmy. Biorąc pod uwagę, ile kosztuje pozyskanie klienta, bardzo opłacalne jest, gdy staje się on stałym nabywcą, a format subskrypcji temu sprzyja.
W tradycyjnym modelu trzeba za każdym razem przekonywać klienta do ponownego zakupu, podczas gdy w systemie subskrypcyjnym jest na odwrót. To klient musi podjąć decyzję o rezygnacji z subskrypcji, a to wymaga większego wysiłku niż po prostu zrezygnowanie z zakupu. Tak długo, jak będą zadowoleni z tego, co masz do zaoferowania, będą kontynuować subskrypcję. W tradycyjnym formacie, nawet jeśli klient ma dobrą opinię o Twoich produktach lub usługach, często próbuje innych opcji, ponieważ jest to dla niego łatwe.
Jak uruchomić własny model subskrypcyjny?
Przeanalizuj, które z Twoich usług nadają się do modelu subskrypcyjnego
Wyobraźmy sobie, że prowadzimy tradycyjną działalność usługową, na przykład salon fryzjerski. Masz kilku klientów, którzy przychodzą raz w miesiącu na strzyżenie, trwałą ondulację, farbowanie lub inną usługę. Dla tych klientów można zaprojektować usługę abonamentową, w ramach której za miesięczną opłatą będą mieli dostęp do jednej lub kilku usług.
Abonament kosztowałby nieco mniej niż płacenie za każdym razem, co stanowiłoby dla klientki zachętę do zapisania się, a także wygodę wynikającą z braku konieczności płacenia za każdą wizytę w salonie. Dla Twojej firmy zaletą jest zapewnienie stałego dochodu od wszystkich klientów, którzy zapiszą się na subskrypcję. Model ten może być stosowany w wielu branżach usługowych, w sektorze zdrowia i urody (fizjoterapia, medycyna, estetyka), w branży motoryzacyjnej (regularne przeglądy), w edukacji (korepetycje i zajęcia online), w sporcie (siłownie) i wielu innych.
Opcje modeli subskrypcji z produktami
Sprzedaż cykliczna może być również realizowana za pomocą produktów fizycznych. Kwiaciarnia może sprzedawać bukiety abonamentowe dla innych firm potrzebujących dekoracji, takich jak wysokiej klasy restauracja. Winiarnia może sprzedawać jedną butelkę tygodniowo do klubu winiarskiego. Można również sprzedawać produkty higieniczne lub kosmetyczne, ponieważ są one używane na co dzień. Istnieje wiele możliwości.
Zautomatyzuj proces subskrypcji
Nie ma znaczenia, czy prowadzisz działalność fizyczną, np. siłownię lub szkołę językową, czy też stworzyłeś platformę całkowicie internetową. Aby Twój biznes subskrypcyjny działał optymalnie, musisz go zautomatyzować. Jeśli prowadzisz firmę fizyczną, w recepcji możesz umieścić tablet, na którym klienci będą mogli się zarejestrować. Można to również zrobić na komputerze służbowym. Oczywiście w przypadku prowadzenia działalności w Internecie wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny w kilku krokach.
1 thoughts on “Dlaczego model biznesowy oparty na subskrypcji jest skuteczny?”
Comments are closed.
O subskrypcjach się zapomina… raz się kliknie, a potem pieniądze uciekają