Tajemnice prowadzenia firmy z sukcesem
Jak wiele nauczyłeś się od dnia rozpoczęcia działalności? Czego nauczyły Cię Twoje sukcesy? Ale przede wszystkim, co udało ci się zmienić po porażkach? Przedsiębiorcy żyją w ciągłym procesie uczenia się. Każdy dzień, każdy nowy klient i każde wyzwanie daje nam możliwość spojrzenia na sprawy z innej perspektywy, wprowadzenia zmian w działaniu i odkrycia nowych możliwości. Niezależnie od branży, w której działasz, wielkości firmy czy liczby lat jej działalności, istnieje pięć lekcji biznesu, o których każdy przedsiębiorca powinien zawsze pamiętać: unikać popełniania tych samych błędów, a przede wszystkim jak najlepiej wykorzystywać czas i dostępne zasoby, aby rozwijać firmy przynoszące efekty.
Zawsze przekraczaj oczekiwania klienta
Wraz z rozwojem handlu elektronicznego nastąpił gwałtowny wzrost podaży produktów i usług. Jednak w większości przypadków konsumenci są zadowoleni z produktów spełniających określone funkcje, z bogatej oferty lub z darmowej wysyłki. A wielką szansą dla przedsiębiorców na jest przekraczanie oczekiwań klientów: zaskakiwanie ich czymś nowym lub wyjątkową usługą. W ten sposób możemy przekształcić ich nie tylko w lojalnych klientów, ale także w najlepszych ambasadorów marki.
Skalowalność wymaga porządku i planu
Wszyscy słyszymy o potrzebie skalowania działalności w sposób inteligentny. Ale co to oznacza? Zasadniczo chodzi o to, aby być przygotowanym na pojawienie się najlepszych okazji. Aby to osiągnąć, należy pracować nad strukturą technologiczną firmy, a także nad rozwojem zespołu i talentów wewnętrznych, projektowaniem procesów, kontrolą jakości oraz przyszłą rozbudową przestrzeni biurowej i produkcyjnej.
Priorytetem muszą być relacje międzyludzkie
Nieważne, ile mamy talentu, wiedzy czy jak silna jest firma. Relacje z klientami, pracownikami i dostawcami są jednym z filarów działalności firmy. Dlatego warto poświęcić czas na ich pielęgnowanie i wzmacnianie.
Modele biznesowe muszą być coraz bardziej elastyczne
W czasach szybkich zmian nie możemy kurczowo trzymać się przeszłości, powtarzając frazesy typu „tak to się zawsze robiło”. Przetrwają te firmy, które szybko reagują i dostosowują się do nowych wymagań rynku w ciągu kilku dni, a nie miesięcy czy lat. Nikt jeszcze nie wie, co wydarzy się w najbliższych miesiącach, a my wciąż próbujemy zrozumieć, jak zmieniły się zwyczaje konsumentów i jaki wpływ pandemia będzie miała na gospodarkę.
Technologia jest sprzymierzeńcem biznesu (i nigdy nie jest kosztem!)
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak bardzo rozwinęła się Twoja firma od pierwszego dnia działalności? Jakie nowe maszyny zastosowałeś w obszarze produkcji? Jak zmienił się sposób komunikacji z klientami i marketingu? Jak poszerzyły się granice Twojego rynku dzięki handlowi elektronicznemu?
Obecnie największe sukcesy odnoszą te firmy, które potrafią w pełni wykorzystać zalety technologii, niezależnie od tego, czy są one kosztowne, czy tanie. Dlatego tak ważne jest posiadanie wyspecjalizowanego zespołu, który zna najnowsze wiadomości i trendy na rynku, rozumie nowe potrzeby firmy oraz potrafi wybrać i wdrożyć najlepsze rozwiązania.